vrijdag 14 december 2018

Ijskriebels...

Het heeft de afgelopen nacht een paar graden gevroren... het eerste ijs van deze winter lag vanmorgen in de sloten... Prachtig zwart ijs... waar ik gelijk de kriebels van kreeg... Niet dat ik zelf nog schaats... maar van ijspret van anderen kan ik zo erg genieten... Zover is het natuurlijk nog niet... we gaan niet over één nacht ijs... toch...? En voor echt schaatsijs is het nog veel te vroeg in dit winterseizoen... Het moet eerst " opkouwen " in Siberië... (dat is de tegenhanger van opwarmen)... en als het daar koud genoeg is mag het door de oostenwind naar ons geblazen worden... het liefst begin februari... Als die oostelijke stroming dan net zo lang duurt als de afgelopen zomer... dan krijgen we ijs voor wel drie Elfstedentochten... en weet ik hoeveel Molentochten... Bij deze meld ik me vast aan als vrijwilliger met stempelen.... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten