woensdag 28 februari 2018

Kramsvogel...

Regelmatig zat deze vogel vandaag van mijn malusappeltjes te snoepen... Het is een Kramsvogel... een echte wintervogel in Nederland... Ze leven in grote groepen en die had ik een paar dagen geleden al in de takken van een knotwilg zien zitten... Ik dacht dat het lijsters waren... maar omdat ik hem vandaag van dichtbij zag... zag ik dat het Kramsvogels waren... Deze had dus mijn malusappeltjes gevonden en verdedigde die met hand en tand... Zelfs spreeuwen jaagde hij mijn boompje uit... Ze komen uit Noord-Europa... waar ze ook broeden... en overwinteren dus hier... Hun broedtijd begint laat in het seizoen...in mei en juni pas... Kramsvogels zijn omnivoren... in de zomer eet hij dierlijk voedsel zoals insecten... slakken en spinnen.... In de winter eet hij graan en zaden... fruit zoals appels... rozenbottels... bessen... en mijn malusappeltjes... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten