donderdag 1 februari 2018

Discriminatie...

Eigenlijk hoort deze exoot hier niet thuis... Nou mag ik natuurlijk niet discrimineren... maar deze gans hoort hier niet... hij hoort in Egypte langs de Nijl te lopen... Het is namelijk een Nijlgans... Wat een prachtige kleuren heeft dit beest trouwens... echte Afrikaanse kleuren... alleen dat rare brilletje staat hem niet... Nou mag ik natuurlijk ook niet discrimineren om iemands uiterlijk... maar als hij dit brilletje niet zou hebben...zou hij er wel liever uitgezien hebben... En als hij nou zijn gedrag ook eens aan zou passen aan “ onze ganzen “ dan mag hij van mij wel blijven... want ondanks zijn mooie kleuren is het een “ kreng “...  Hij pikt met grof geweld nesten in van andere vogels... en is ook niet te beroerd om eendenkuikens te verdrinken... Vroeger in Egypte beschouwden ze hem als een “ heilig dier “.... nou zo heilig vind ik hem niet....juist het tegenovergestelde....of discrimineer ik nu weer....?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten