vrijdag 15 januari 2016

Vogels tellen

Dit weekend kan en mag je weer de vogels tellen die in je tuin zitten.... Vandaag was het al vogeldag in mijn tuin.... en in het weiland... Je kan merken dat het kouder gaat worden.... de vogels komen zich nog even dik eten voor dat alles bevroren is.... Op de voederplank stikte het van alle soorten vinken.... mezen... mussen.... en spreeuwen.... Hun gekwetter, dat werd opgemerkt door een sperwer....ging over in gekrijs.... Ik heb de sperwer weggejaagd.... sorry... hij vreet maar muizen.... Een Vlaamse gaai kwam ook op de pinda's af.... wat een mooie vogel.... met prachtige blauwe veertjes op zijn vleugels... De merels deden zich te goed aan de malus appeltjes.... Bij de sloot kwam het iijsvogeltje weer vissen vangen.... wat zal hij het moeilijk krijgen als er ijs in de sloot komt... Ook de aalscholvers kwamen nog gauw hun buik vol eten.... bij vorst trekken zij naar de rivieren... Eksters worden steeds brutaler en komen ook al op mijn voederplank af... Verder zag ik nog eenden... reigers...kauwen.. en zwanen... maar dat zijn gewoon " buren " ... Met de vogeltelling doe ik niet mee....het zijn er zoveel... en ze lijken zo op elkaar ...dat ik bang ben om er een paar dubbel te tellen ..... En dat is niet eerlijk.....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten