woensdag 20 januari 2016


Eh....nee... ik was vandaag niet in Avifauna.... maar gewoon thuis... Ik zat met een grieperig hoofd.... lekker warm... in de serre naar buiten te kijken.... De foto is dus weer wat vaag....genomen door het raam....dat nodig buiten gewassen moet worden.... Ik vind het nog steeds bijzonder....na 30 jaar... dat ik hier mag en kan wonen.... met al die beesten, maar vooral de vogels om mij heen.... Deze aalscholvers stonden te drogen..... nadat ze in het wak in de wetering gevist hadden.... Het is een komen en gaan bij dat wak.... vooral gisteren was het erg druk... Vogels die kwamen badderen.... drinken.... en eten.... Wat mij opvalt is dat de grote koppel meerkoeten nu geen ruzie maken.... vredig drijven ze rond in het wak.... Ik tel er wel een stuk of 20.... terwijl ze met mooi weer hun territorium hevig verdedigen.... en geen andere koet in de buurt toelaten.... Ze zullen wel een vorstbestand afgesproken hebben....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten