woensdag 30 september 2015

Smienten

Het blijft nog steeds mooi zonnig weer...er stond wel een strak oostenwindje ..... Ik had voor vanmiddag wilde plannen gemaakt om de buitenboel aan te pakken....maar toen ik eenmaal buiten was heb ik mezelf maar een snippermiddag gegeven..... Het was zo lekker op m'n nieuwe platje....uit de wind en in de zon....dit moment kon ik niet laten lopen.... Op de wetering daalde een grote koppel smienten neer om te wassen en te eten.... De Smient is een eendensoort die niet kwaakt maar fluit... Door de wind dreef er een groen lint van kroos mijn kant op en daar werd door de smienten flink in geslobberd.... Ze broeden in Scandinaviƫ en Siberiƫ en brengen daar ook de zomer door....ze trekken nu de Lage Landen weer in om te overwinteren....Vorig jaar brachten ze de vogelgriep mee....maar hier in de Alblasserwaard zijn geen kippenboeren en voor de mens is het geloof ik niet gevaarlijk.....van mij mogen ze blijven met hun gezellige gefluit.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten