vrijdag 4 september 2015

Salie

Hoewel er veel regen voorspeld werd, hadden we een redelijk droge morgen.....ik heb zelfs rond de middag even in het zonnetje gezeten..... Maar in de namiddag en avond kwam de regen soms met bakken uit de hemel.... Toen het nog droog was vanmorgen heb ik even door de tuin gelopen met mijn fotocamera....wat er nu nog bloeit zijn bloemen van de tweede bloei....en die had ik al geblogd.... Het wordt steeds lastiger om nog nieuwe planten op de foto te zetten.... Toch heb ik er nog één gevonden .... de Salie.... Niet de originele wilde salie , die als keukenkruid bekend is .... maar de Siersalie of Salvia , een bossige plant met lipbloemige bloemetjes, die langdurig bloeit tot de eerste nachtvorst....en dan moet hij snel naar binnen want hij is erg vorstgevoelig.... De officiële naam van deze mooie tweekleurige roze  salie is Salvia greggii Icing Sugar...dat Icing begrijp ik niet zo.....Sugar wel....want de kleur is echt suikerzoet.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten