zaterdag 5 september 2015

Kikkers

Het was vandaag compleet herfst....15 graden....buien....en een harde wind.... Ik heb het vandaag in huis maar weer gezellig gemaakt....de centrale verwarming staat weer aan....de kaarsjes branden weer.... en met een bakkie thee en een wijntje voor manlief was het goed toeven....In de nieuwe vijver zitten al weer kikkertjes.....een goed teken..... want kikkers houden van schoon water.... Zodra het zonnetje weer scheen na een regenbui kropen ze uit het water en gingen ze op een steen zitten in de zon.... Alleen die steen ligt aan de vijverrand en mijn katten proberen ze dan te vangen en dat vind ik helemaal niet leuk.... Ik heb dus nu met een grote steen een eilandje gemaakt, wat verder het water in, zodat de katten er niet bij kunnen .... zodra tuinman Gerard weer langs komt moet hij maar een echt kikker-eiland maken ..... hoe en wat, dat weet ik nog niet....iemand een idee...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten