vrijdag 1 mei 2015

Wachten...

Ik voer elke dag nog mijn musjes....ik vind het zo gezellig, die keuvelende mussen op de voederplank. Mussen zijn echt " familievogels " . Spreeuwen bijvoorbeeld gunnen hun soortgenoten helemaal niets...nog geen klein hapje.....en mezen pikken elkaar van de voederplank af.  Maar mussen eten met elkaar en in de struiken zitten ze met elkaar soms vreselijk kabaal te maken..... Op een paal in het weiland zat een buizerd te wachten....misschien wel op mijn musjes. Drie woerden zaten weer te wachten op " mijn " broedende eend ....als ze even van haar nest afkomt wordt ze gelijk weer gepakt door meerdere woerden tegelijk... En een reiger wachtte, hoop ik, op een visje, en niet op Jansen, die in het weiland van het avondzonnetje genoot.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten