dinsdag 12 mei 2015

Oranjetipje

Vanmorgen zag ik een vlindertje zitten op mijn rietenbank onder de overkapping....ik kon hem niet zo goed bekijken omdat hij zijn vleugeltjes dicht gevouwen had. Hij had wel erg lange haartjes bij zijn kop en poten....en de buitenkant van zijn vleugeltjes leek wel op boomschors. En ik zag ook wat oranje....het zou toch niet een Oranjetipje zijn....? Ik heb hem voorzichtig op mijn vinger laten lopen en hem op een bloem gezet in het zonnetje. Hij vouwde gelijk zijn vleugeltjes open.....prachtig....toch een Oranjetipje .....een mannetje, want vrouwtjes hebben dat oranje niet. Toen hij lekker opgewarmd was door de zon vloog hij weg....waarschijnlijk naar de pinksterbloemen in het weiland, want dat zijn zijn lievelingsbloemen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten