dinsdag 23 mei 2023

Ontploft…

In de week dat wij weg waren is de tuin ontploft en dan vooral de pispotjes of winde… die groeiden boven de planten uit…  Vanmiddag dus maar even huisgehouden in de tuin… wat kan alles toch groeien in één week tijd… Twee jaar geleden heb ik een polletje Veenpluis gejat uit het boezemland… dat mag natuurlijk niet… dus niet verder vertellen… Veenpluis is namelijk een beschermde plant en ik wilde wel eens uitproberen of hij ook in mijn vijver wilde groeien… Vorig jaar deed hij niets…maar ging ook niet dood…Maar nu…experiment geslaagd… ook die is deze week ontploft… Ik vind hem zo mooi… hoe hij wiegt met zijn witte pluimen op de wind… ik kan er uren naar kijken… Ik vraag me wel af hoe hij zich voortplant want ik zie geen insecten voor de bestuiving op zijn witte pluimen die straks door de wind verspreid worden… Dat zoek ik nog een keer op… Wat ook ontploft is een spinnennest… ik vond honderden mini-spinnetjes op een kluitje tussen een plant… Met een stokje kon ik de meesten vangen om de kluit in de vijver te deponeren als feestmaal voor de vissen… 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten