maandag 8 mei 2023

Koekeloeren…

Vanmiddag toen ik buiten in de tuin mijn lunch zat te verorberen stond deze buurmeid naar mij te koekeloeren… Of ik mijn boterham wel besmeerd had met echte boter en of die boterham belegd was met iets gezonds… een tomaat bijvoorbeeld in plaats van runderrollade… Gelukkig zat er roomboter op en kaas… en was er voor haar dus niks te verklikken… Voor mij over haar gelukkig ook niet… Er is namelijk een actiegroep die Wakker Dier heet en die burgers oproept om te koekeloeren… om naar koeien in het weiland te kijken of ze er wel gezond bijlopen… Er is zelfs een online-cursus koekeloeren op hun website om te leren hoe je moet koekeloeren… Ik vergelijk het een beetje met de oproep van een partij in de oorlogsjaren om je buren goed in de gaten te houden… Ik heb niets tegen vegetariërs… veganisten… flexitariërs… of wie of wat dan ook… iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt… Maar oproepen om te koekeloeren gaat mij een beetje te ver… 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten