vrijdag 3 december 2021

Vreemde vogel…

En  dan loopt er ineens een vrouwtjes Fazant in mijn tuin… achterna geslopen door bange poes Saar die niet wist  wat haar overkwam… zo’n vreemde grote vogel in “haar” tuin… Ook ik begrijp niet waar dit beest vandaan komt… uit de polder of uit iemands volière…? Misschien is ze wel ontsnapt uit iemands schuur omdat ze over een paar weken als Kerstdiner zou moet dienen… Ik heb weleens meer een fazant in mijn tuin gehad die de luizen op mijn Lupines op kwam eten… maar daarna weer de polder in fladderde… Dit exemplaar kwam denk ik op mijn vogelvoer af… en het werd nog vreemder toen ze later in de middag in de tuin van mijn zus… 80 meter verderop… rondscharrelde toen ik daar even een bakkie deed… Zou ze mij gevolgd zijn toen ik daar heen liep…? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen van een Fazant… Ik denk dat het wel een raadsel zal blijven… 





  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten