dinsdag 16 november 2021

Hormonen…

Het is nu toch echt herfst buiten… sommige bomen hebben bijna geen blad meer… het is somber buiten… en mistig… Ik kan hier niet zo goed tegen… ik word van deze zonloze dagen ook een beetje somber… Gelukkig is er in de polder soms nog wel wat te beleven… zoals vanmiddag… Er landde een andere  zilverreiger in het territorium van de zilverreiger die hier altijd loopt… vliegt… en vist…  En zo te zien van de andere sekse… “Mijn” zilverreiger zeg maar… werd helemaal gek… kreeg overal jeuk zo te zien… en liep parmantig met haar of zijn nek helemaal gestrekt… allemaal rondjes in het weiland… om maar op te vallen… Wat een uitslover zeg… de hormonen gierden door zijn of haar lijf… Die vreemde reiger was helemaal beduusd… wist niet wat hem of haar overkwam met al die verleidingstactieken van “mijn” reiger… Op een bepaald moment was die het ook zat en liep de sloot in om vis te gaan vangen… “Mijn” reiger bleef nog even staan kijken om tot rust te komen… om daarna ook de sloot in te stappen om eten te gaan vangen… Ik ben benieuwd of dit een paar gaat worden… aan “mijn” reiger zal het niet liggen… die wil wel… 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten