dinsdag 28 september 2021

Spijkie…

Vandaag was volgens de weervrouw een “bonusdag “ voordat er herfstachtig weer aankomt… Ik heb daarom geprobeerd om tussen de klusjes door zo veel mogelijk buiten te gaan zitten… Vanmiddag hoorde ik geritsel… gehoest en gekrab vlak naast mijn stoel onder de overkapping… Onder een tafeltje… tussen allerlei stroomsnoeren heeft een egel zijn nest gemaakt… Hij of zij heeft een hoop bladeren bij elkaar geveegd en daaronder zit hij nu… Ik heb wat kattenbrokken bij de bladerhoop gelegd en die heeft hij allemaal opgegeten… ook een schaal met water staat nu voor hem klaar… maar daar drinken nu de katten uit… Die zijn soort bang voor dit stekelige beest… dus ze zullen hem niet vangen en opeten… neem ik aan… De egel heeft wel teken zag ik… en hij is wat bronchitis- achting… Ik houd zijn gezondheid wel in de gaten… totdat hij in winterslaap gaat… Ik noem hem trouwens Spijkie…



1 opmerking:

  1. Hoi Lia,
    Die teken bij Spijkie... Effe naar kijken anders gaat 'ie dood! Ze zuigen 'm helemaal leeg. Helaas uit ervaring reageer ik maar ff..

    BeantwoordenVerwijderen