donderdag 23 september 2021

Bij of vlieg…

Vanmiddag was ik bij het gezin van onze jongste dochter om even op hun twee boys te passen… Met de oudste van de twee heb ik wat spelletjes gedaan… die ik verloor natuurlijk…  De jongste is gek van boekjes en voorlezen is dan een must… Ook hebben we nog even tv gekeken… naar tiktak… waar ik ruim dertig jaar geleden met de moeder van deze twee jongens al naar keek… In hun tuin staat een grote struik met herfstasters… daar heb ik deze foto gemaakt van een prachtig insect… Is het een bij… of is het een zweefvlieg…? Nee hoor… het is een Bosbijvlieg… en ik maak echt geen grapje… hij bestaat echt… De naam is gegeven bij zijn ontdekking ergens in 1700 door ene meneer de Geer… die waarschijnlijk niet kon kiezen of het een bij of een vlieg was… 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten