vrijdag 25 maart 2016

Pasen

We hebben een vroege Pasen dit jaar.... heeft te maken met de maan....de eerste zondag na volle maan op of na 21 maart, het begin van de lente... is het Pasen.... Dit jaar hadden we volle maan op 23 maart... daarom is het dit weekend dus Pasen... De vorige keer dat Pasen zo vroeg viel was in 2008.... en daarvoor in 1913.....de eerstvolgende vroege Pasen valt in 2160 .... Pasen heeft diverse betekenissen.... joden vieren het einde van de slavernij en uittocht uit Egypte... christenen herdenken de kruisiging en opstanding van Jezus.... tevens is het voor rooms-katholieken het einde van de vastentijd die met Carnaval begon en nu eindigt met lekker eten....en atheïsten vieren het begin van de lente.... vandaar de paaseieren .... Denk dat ik van alles maar wat mee pik.... Ik had al paastakken met eieren in de tuin staan....met kinderen en aanhang gaan we lekker brunchen ....  en als iedereen weer naar huis is probeer ik een stilte moment te pakken....op de stoep bij de wetering....mijn favorite plekje... 
Ik wens iedereen fijne en gezellige Paasdagen....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten