zaterdag 24 juni 2023

Waterkant…

Vandaag werd het een dagje waterkant… Het was te warm om me druk te maken over het onkruid in de tuin… Met een boek op ons terras aan de wetering… uit de zon… en met een zuchtje wind was het prima uit te houden… En natuurlijk lag mijn fotocamera naast me… want oh wat was het druk op… in… en boven het water… De Veenbonken kregen heel de dag bezoek van grote blauwe en groene Libelles die waarschijnlijk eitjes kwamen leggen… Ook zwaluwen landden regelmatig op de Veenbonken om materiaal te halen om een nest te bouwen… en familie zwaan kwam zo nu en dan voorbij varen…  Naast de eenden… futen en meerkoeten en al het andere normale spul dat altijd te zien is… was er nog een “buurmeid” die last van de warmte had en even ging zwemmen… Toen buurman boer kwam kijken wat ze aan het doen was schrok ze zo dat ze heel rap zelf op de kant klom en zich verstopte tussen de andere “buurmeiden”…. Altijd wat te zien in de polder… ik verveel me hier nooit…! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten