dinsdag 21 juni 2022

Zomer…

Vandaag begon volgens de kalender de zomer… de dag van het jaar dat het daglicht het langste te zien is en we de kortste nacht hebben… De zon gaat op deze dag precies in het westen onder…en komt precies in het oosten weer tevoorschijn… In Scandinavië gaat hij helemaal niet onder… de zon raakt daar  de horizon en klimt gelijk weer naar boven… Hoewel… de zon staat natuurlijk stil… de aarde draait… Vanaf vandaag worden de dagen weer korter… maar daar moeten we even maar niet aan denken… Het is zomer nu… drie maanden lang… tijd om te genieten van alles wat groeit en bloeit… van vakanties en barbecues… Ik zocht vanavond naar mijn ultieme zomerfoto voor deze blog… een foto die het zomergevoel weergeeft… Ik kwam bij deze foto uit door het raam van ons stoephok gefotografeerd…  Ik zie de polder… het mooie weer… de gezelligheid met elkaar… en ik ruik bijna de zomergeuren… Het lijkt wel een schilderij… ingelijst en al… 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten