zaterdag 30 april 2016

Slieten

En het is nog steeds koud.... de wind komt nog steeds uit het noorden.... Maar... geloven doe ik het nog niet helemaal... volgende week zondag zou het 25 graden moeten worden....  Ik hoop het.... Iedereen die ik spreek.... hunkert naar de zon.... Deze hoop afgeknotte slieten zag ik liggen op ons koningsfeestterrein.... takken van knotwilgen... om kachelhout van te zagen....of voor boonstokken ...
Die moeten dan wel eerst geschild worden..... ze gaan anders groeien als je ze in de grond steekt... krijg je nieuwe knotwilgen... wel midden in je groentetuin.... en dat is natuurlijk niet de bedoeling... Als kind heb ik zat stokken geschild.... kreeg je een cent per stok voor .... Als ik 10 cent had ging ik bij de melkboer een ijsje kopen.... een Okay ijsje.... Ik weet nog precies de smaak van zo'n ijsje....gek hè ... dat je dat niet vergeet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten