donderdag 11 februari 2016

Vervolg kamerplanten

Wat hier op Madeira ook zomaar langs de straat groeit en bloeit.....de Clivia.... Doet mij herinneren aan mijn oma... deze plant stond in haar voorkamer..... op zo'n hoog bloementafeltje.... voor het raam....  De grasplant.... zo noem ik hem....met groen/wit gestreept dun blad... zie je hier als bodembedekker in perken.... Ik had hem vroeger als hangplant...in een zelfgemaakt macramé potje voor het raam hangen.... Hij kreeg bij mij wel jonkies....nieuwe miniplantjes aan een steel.... die je weer aan je buurvrouw gaf.... als aardigheidje.... maar hij bloeide nooit bij mij.... Hier dus wel....met mooie witte sterbloemen.... op een steel... Ook allerlei soorten en kleuren Crotons staan hier gewoon buiten.... als struik of als haag..... Het kan allemaal op Madeira.... hier hebben ze de warme Golfstroom van de Atlantische Oceaan.... wij hebben de koude Noordzee....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten