dinsdag 3 november 2015

Gezelschap

Vandaag wat laatste grote tuinklussen gedaan .....de tuintafel met de zes stoelen zijn schoongemaakt en afgedekt....en ik heb het stuk tuin naast ons huis leeggehaald.... Drie volle groene kliko's staan inmiddels op straat om morgen geleegd te worden.... Tussendoor wat uitgerust en bakkies thee gedronken op het terras....met goed gezelschap.... want zodra ik even zat kwam het winterkoninkje in de struiken tegenover mij zitten....tsjirpte zijn liedje....en dronk dan uit de vijver.... Dit gebeurde twee keer....zou hij het veiliger vinden om te drinken met mij erbij...?  Ik vond het heel bijzonder.... Ook het roodborstje kwam eten van de vers opgehangen oude vetbollen van vorig jaar.....en de koolmeesjes zijn er altijd wel.... omdat er voor hen pinda's op de voederplank liggen....ik gooi die er namelijk los op .... want ik vind het zielig dat een mees vijf minuten lang aan een netje moet bungelen .....om er een pinda uit te moeten punniken .... voordat hij die kan opeten..... Mijn eetlust zou al lang over zijn....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten